İngilizce Öğretmeni Seçimi

İngilizce Öğretmeni Seçimi Hakkında

İngilizce Öğretmeni Seçimi Hakkında Bilgi

 İngilizce Öğretmeni Seçimi, İngilizce eğitimi almak isteyenlerin en önemli zorluğudur.  İyi bir İngilizce öğretmeni bulmak zaman alabilir. .İyi bir İngilizce öğretmeni derken kast edilen ” İngilizce öğretmeyi bilen  ” kişidir.Zira,her kes İngilizce bilebilir ama İngilizce öğretmek bir san’attır,yetenektir ve insana verilen bir özelliktir.Her İngilizce öğretmeni İngilizce bilir ama bildiğini öğrencisine aktaramaz.Özellikle,hiç bilmeyenlerin ve akademik sınavlara hazırlananların çok iyi bir İngilizce öğretmeni seçimi yapmaları yaşamsal bir önem taşır.İngilizce öğretmeni seçimi’nde çevreden yardım almak en akıllıca yollardan biridir.Özellikle tavsiye edilen yada sitesine girildiğinde referanslar sayfasında açık adresleri bulunan eski öğrencilerden bir liste bulunan İngilizce öğretmeni ; eğitim alanlar tarafından tercih edilmelidir.

1 – İngilizce Öğretmeni ( Bireysel – Kişiye Özel – İngilizce Öğretmeni )
2 – İngilizce Öğretmeni ( 4 kişilik gruplara  – İngilizce Öğretmeni )

1 – İngilizce Öğretmeni ( Bireysel – Kişiye Özel – İngilizce Öğretmeni ) : İngilizcenin her alanında , akademik İngilizce eğitimleri de dahil olmak üzere bire bir İngilizce özel ders almak isteyen aday öğrencilere,ders alacakları gün ve saatleri kendilerinin belirlemesi için imtiyaz tanınır.Tanınan bu imtiyaz sayesinde,aday öğrenci günlük  yaşam düzenini değiştirmeden istediği İngilizce eğitimini İngilizce öğretmeninden alabilir.İngilizce eğitimi almak üzere gelen aday öğrenciye kaç ders verilmesi gerektiği,eğer belli seviyesi olan bir öğrenci ise yada akademik seviyedeki sınavlara hazırlanmak için gelen bir adaysa,yapılan seviye sınav sonuçları,aday öğrenciye kaç ders verilmesi gerektiği konusunda İngilizce öğretmenine yol gösterir.


İngilizce Öğretmeni Seçimi2 – İngilizce Öğretmeni ( 4 kişilik gruplara  – İngilizce Öğretmeni ) :
4 kişilik gruplara katılarak,birebir özel İngilizce dersi kalitesinde İngilizce eğitimi de alabilmeniz mümkün.Grup şeklinde verilen İngilizce eğitiminin bireysel özel ders kalitesinde olabilmesi için grubu oluşturan öğrenci sayısı 4 kişi ile sınırlandırılmıştır.4 kişi gibi az bir sayı seçimi,grup eğitimlerinin nitelik ve kalite kazanması için tercih edilmiştir.Sayı az olduğu için,aday öğrenciler,kalabalık grup eğitimlerinde pek var olmayan anlaşılmayan yerlerle ilgili soru sorma kolaylığına ve özgürlüğüne sahip olur.Ayrıca,eğitim veren İngilizce öğretmeni,herkes ile bire bir ilgilenebilir.Bu avantajlar,4 kişiden oluşan grup eğitimlerine ,bireysel özel ders niteliği ve özelliği katar.

 


İNGİLİZCE ÖĞRETMENİNİN DE VAR OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLER

  • Öğrencilerin seviyesine inmek: Başarılı bir öğretmende bulunan en belirgin özelliklerden birisi öğrencilerin seviyesine inme hususunda  başarılı olmasıdır. Bu biraz deneyimle ilgili olsa  da işe yeni başlamış idealist bir öğretmende bunu başarabilir.
  • Yeni çalışmaları yakından izlemek: Başarılı bir öğretmen, eğitimdeki yeni gelişmeleri izler ve  günün koşullarına göre uyum sağlar. Bu konuda değişik kaynaklardan yararlanır.
  • İyi bir iletişim bilgisine sahip olmak: İletişim konusunda hem kendisi yeni fikirler ortaya koyar, hem de konulmuş fikirlere kendi uyum sağlar Sınıf içerisinde çocuklarla kurulması gereken  iletişimin önemini çok iyi anlar. Bu anlama olayı yani anlayış  onu başarılı bir öğretmen haline getirir. 
  • Gerekli kaynaklara sahip olmak: Ders içerisinde işlenen konu ile ilgili kaynaklara  sahiptir. Bu kaynakları derse başlamadan önce özümseyerek incelemiş  ve kendisini konuya hazır hale getirmiştir. Bu başarılı olan öğretmenlerin neredeyse olmazsa olmazı şeklindedir..
  • Planlı hareket etmek: İşlemiş olduğu derslere ait hem genel çerçevede ve hem de özel çerçevede bir plan içerisinde hareket eder. Zamanında konuları bitirmenin keyfini yaşayabilmek içinde bu planlama büyük önem arz eder.
  • Adil  davranmak: Sınıf içerisinde öğrencilere karşı tutumlarında adil olan öğretmenler, hem insani bakımdan hem de yaptığı işin gerektirdiği davranış tarzı  bakımından başarılı olmaktadırlar. Bu adalet anlayışı içerisinde aynı davranışı gösteren bir öğrenciye ceza veriyorsa, başka bir öğrenci gösterdiğinde de ceza vermesi veya tam tersi olarak güzel bir davranışta ödül vermesi şeklinde örneklendirilebilir.
  • Teknolojiyi kullanmak: Günümüz teknolojinin hızlı bir şekilde geliştiği bir zaman dilimi içerisinde yer almaktadır. Evinde televizyon seyreden öğrenci, okulda daha ileri bir teknik kavramı görmezse gelişim sürecini tam sağlayamayacaktır. İdealist bir öğretmen gerekli koşulları yaratarak başarıyı yakalayacaktır.
  • İngilizce Öğretmeni SeçimiVeli ile işbirliği: Öğrencilerin başarıları yada başarısız olmalarında en önemli etken ve sebepler  içerisinde aile içerisindeki yaşantıları sayılabilir.. Veli ile işbirliği içerisinde olacak olan bir öğretmen, olumsuz davranışların önüne geçebilir yada olumlu bir davranışı pekiştirebilir. Bu da başarıyı arttıran en önemli husustur.
  • İdare ile işbirliği: Öğrencilerin sahip olduğu başarılı duruma pekiştirici olabileceği gibi başarısız öğrencinin başarısızlığına neden olan davranışlarında önüne geçebilecek bir set olabilir. Öğrencilerin durumlarını idare ile birlikte ele almak ve beraber kararlar almak başarıyı olumlu yönde etkileyecektir.
  • Diğer öğretmenlerle işbirliği: Diğer öğretmenlerle paylaşım içinde  olmakta başarıyı olumlu yönde etkileyen bir faktör olacaktır. Bir öğretmenin bir konuda deneyimi,diğer öğretmende fazla olabilir; bu da bilgi paylaşımının  önemini daha iyi ortaya koymaktadır.

Related Posts

Comments are closed.